Παρασκευή 21 Αυγούστου 2009

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ( 22 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ )

22 Αυγούστου 1911.

Ζεστούλα στο Παρίσι και ο (όχι τρομερά γνωστός) ζωγράφος Λουί Μπερού έχει πάρει παραμάσχαλα τα χαρτιά και τα μολύβια του και πάει χαρούμενος-χαρούμενος στου μουσείο του Louvre για να κάνει κάτι προσχέδια. Έχει στο νου του να φτιάξει έναν πίνακα σχετικά με τον πίνακα « La Joconda » (υπάρχει κανείς που να μην γνωρίζει αυτόν τον πίνακα στην αίθουσα;…Όχι, φυσικά. Ωραία, συνεχίζω…). Μπαίνει λοιπόν στο μουσείο και πάει γραμμή στο σημείο που έχουν στημένη την Τζοκόντα. Όμως… Surprise! Η Τζοκόντα δεν είναι στη θέση της! Ο Λουί ξύνει την γκλάβα του… Παράξενα πράγματα! Που μπορεί να πήγε, κοτζάμ αριστούργημα της παγκόσμιας τέχνης; Ψάχνει να βρει έναν από του φύλακες. «Μπορείτε να μου πείτε που στο καλό είναι η Τζοκόντα;». «Γιατί, δεν είναι στη θέση της;». «Εμ, δεν είναι, ντε!». «Α, τότε θα είναι στο φωτογραφικό εργαστήριο…». Ωχ, καλά! σκέφτεται ο Λουί, το μεσημέρι θα τελειώσουν! (διότι μιλάμε για το 1911· τότε δεν υπήρχαν ψηφιακές φωτογραφικές και τέτοια. Τότε, το να βγάζεις φωτογραφίες κατατάσσετο στο «βαρέα και ανθυγιεινά»). Περιμένει μερικές ώρες και ξαναρωτάει τους φύλακες. Οι φύλακες αρχίζουν και στριτζώνονται, σου λέει: «Κάτι δεν πάει καλά, εδώ!». Ρωτάνε στους φωτογράφους και μαθαίνουν ότι αυτή δεν είχαν σήμερα στο πρόγραμμα να φωτογραφίσουν Τζοκόντα. Άρα; «Συναγερμόόόόόόόός! Κλείστε το μουσείο! Μην κουνηθεί κανείς! Κλέψανε την Τζοκόντα!» Σάλος στη Γαλλία, «τι κάνει η αστυνομία;» και τα τοιαύτα, εφημερίδες και επιθεωρήσεις τέχνης να προσφέρουν δεκάδες χιλιάρικα φράγκα για την ανεύρεση του πίνακα, κατηγορούνται ο Πικάσο και ο Απολλιναίρ (αναρχικοί και ψυχάκιδες γαρ, για την εποχή τους), το ίδιο και ο ιταλός ποιητής Ντ’Αννούντσιο. Αδίκως. Και ματαίως θα ψάχνουν για δυο χρόνια και τρεις μήνες. Μόνο το Δεκέμβρη του 1913 κάποιος αντικέρ από την Φλωρεντία ειδοποιεί την αστυνομία: «Τρεχάτε, και ένας τζαμάς που περνούσε βιτρίνες στο Λούβρο ήρθε να μου πουλήσει την Τζοκόντα!». Τουν επιάσαμι τουν κλέφτ’, που λέει και το τραγούδι, και πράγματι ήταν ο ιταλός τζαμάς που είχε φτιάξει βιτρίνες για πολλούς πίνακες στο μουσείο.

Είχε κρατήσει τον πίνακα κρυμμένο κάτω από το κρεβάτι του, αφότου τον έκλεψε, στις 21 Αυγούστου 1911…

Κείμενο του ΘΕΡΣΙΤΗ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοφιλείς αναρτήσεις